6 Δεκεμβρίου, 2024

Παρέμβαση του Ρουβίκωνα στην Παλλήνη στο σπίτι του Γ. Σκλήκα, διευθύνοντα συμβούλου των ΕΛΤΑ

0

Επιμέλεια Γράφει : Σεμπάστιαν Τριστάν – Sebastian Tristan

Κυριακή, 06 Αυγούστου 2023

.

Ενάντια στο κλείσιμο των ΕΛΤΑ να μην μείνει κανένας εργαζόμενος στον δρόμο.

Στα μέσα του Ιούλη και χωρίς καμία προειδοποίηση, η διοίκηση των ΕΛΤΑ ανακοίνωσε σε τρία στάδια το κλείσιμο 100 καταστημάτων από τα 620 που υπήρχαν συνολικά, στα πλαίσια της για ακόμα μια φοράς εξυγίανσης του ομίλου. Τα καταστήματα που οδηγήθηκαν σε λουκέτο βρίσκονται και στον αστικό ιστό μεγάλων πόλεων αλλά και σε κωμοπόλεις και χωριά, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τις ήδη επιβαρυμένες τοπικές κοινωνίες που έχουν βιώσει και άλλα λουκέτα σε δημόσιες υπηρεσίες δυσχεραίνοντας ακόμα περισσότερο τη ζωή στην επαρχία.


Τα ΕΛΤΑ τα τελευταία χρόνια βρίσκονται σε ένα καθεστώς ανάκαμψης και στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας υπάγονται στην εταιρεία του υπερταμείου με απόφαση της κυβέρνησης του Σύριζα το 2016. Το 2020, επί ΝΔ, ο όμιλος προχώρησε σε 1000 απολύσεις ενοικιαζόμενων εργαζόμενων για να ακολουθήσουν το 2021 περίπου 2.000 « εθελούσιες αποχωρήσεις», οι οποίες ανέβασαν κατά περίπου 100 εκατομμύρια τα έξοδα, δημιουργώντας έξτρα κενά στο προσωπικό.

Οι εσωτερικές μετακινήσεις από κατάστημα σε κατάστημα, η εντατικοποίηση και οι γρήγοροι ρυθμοί εργασίας, μαζί με τις νέες συνθήκες εργασίας που εφαρμόζονται με μικρής διάρκειας συμβάσεις, χωρίς πλήρη εργασιακά δικαιώματα, με την επισφάλεια να επικρατεί, είναι μια κανονικότητα για τους εργαζόμενους και τις εργαζόμενες στα ελληνικά ταχυδρομεία.

Παρά τις περικοπές στο 50% του εργατικού δυναμικού αλλά και την κρατική επιχορήγηση ύψους 280 εκατομμυρίων ευρώ το 2020, το σχέδιο της διάσωσης φαίνεται να μην πέτυχε και τα ΕΛΤΑ να βρίσκονται πάλι σε οριακό σημείο. Την συγκεκριμένη περίοδο καταγράφονται και αρκετές απευθείας αναθέσεις σε διάφορες εταιρείες εκ των οποίων και η εταιρεία του πρώην βουλευτή Πάτση με το ομώνυμο σκάνδαλο.

Είναι ξεκάθαρο πως για ακόμα μια φορά το φίδι από την τρύπα θα το βγάλει η κοινωνική βάση που θα κληθεί να χρηματοδοτήσει ακόμα μια απόπειρα διάσωσης του ομίλου. Mαζί της και οι εργαζόμενοι στους οποίους, με το κλείσιμο των 100 μέχρι στιγμής καταστημάτων, θα ανατεθεί έξτρα φόρτος εργασίας σε κακές συνθήκες. Παράλληλα, θα υπάρξει υποβάθμιση των υπηρεσιών και αναπόφευκτα θα οδηγηθούμε σε νέες απολύσεις για να μπορέσει να βγει η εταιρεία την επόμενη ημέρα έτοιμη για να ανταγωνιστεί τους αντιπάλους της.


Την ίδια ώρα που φαίνεται πως θα οδηγηθούμε σε ένα νέο μοίρασμα της πίτας στον τομέα των ταχυμεταφορών και λοιπών υπηρεσιών με την είσοδο νέων ιδιωτικών εταιρειών που έρχονται να χτυπήσουν και αυτές τα ταχυδρομεία, οι τελευταίες κυβερνήσεις απαξιώνουν το δημόσιο ταχυδρομείο και το οδηγούν στην παρακμή, ανοίγοντας τον δρόμο στο ιδιωτικό κεφάλαιο να εισχωρήσει ως διασώστης.


Ο Γρηγόρης Σκλήκας είναι το καινούργιο αφεντικό των ΕΛΤΑ που έρχεται διορισμένος από τον CEO του υπερταμείου Δημητριάδη. Όπως μαθαμε από δημοσιεύματα, είχε ενημερώσει με επιστολή τους εργαζόμενους κάνοντας λόγο για την «ανάγκη αναδιοργάνωσης των ΕΛΤΑ σε μια αποδοτική και σύγχρονη επιχείρηση [….]», αυτό θα γράφει το χαρτί της απόλυσής τους.

Ο ίδιος φυσικά είχε τις άκρες για να ανελιχθεί επαγγελματικά, για να χτίσει μια προσοδοφόρα καριέρα και λεφτά όπως όλα τα golden boys της σειράς του. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα συμμεριστεί την απόγνωση ενός εργαζομένου που ξαφνικά χάνει τη δουλειά του. Ο συγκεκριμένος φέρει εξίσου ακέραιη την ευθύνη για τα κλειστά καταστήματα, τις απολύσεις ανθρώπων, όπως και για την περαιτέρω υποβάθμιση των ΕΛΤΑ αλλά και τις επερχόμενες «διορθωτικές» κινήσεις που μπορεί να χρειαστεί να γίνουν εις βάρος της κοινωνικής βάσης και των εργαζομένων.

Να μη μείνει κανένας εργαζόμενος στον δρόμο.

Να μην πληρώσουμε εμείς για ακόμα μια φορά τα δικά τους σπασμένα.

.

.

About Author

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *