Αμυντική Πολιτική: Οι Θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για την Αμυντική Πολιτική και Εξωτερική Πολιτική

Podemos Newsroom

ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ – ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ – ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ – ΑΜΥΝΑ
Για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ η προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής ανεξαρτησίας της Ελλάδας είναι ο θεμέλιος λίθος της υπόστασης της χώρας.
Συνδέεται άρρηκτα με την ειρήνη, την πρόοδο, την αξιοπρέπεια του λαού μας και την ασφάλεια των επόμενων γενεών.
O σχεδιασμός της αμυντικής πολιτικής της χώρας συναρτάται στενά με το συνολικό σχεδιασμό της εξωτερικής της πολιτικής και των ενεργειών σε διπλωματικό επίπεδο και εντάσσεται στο πλαίσιο που αυτή χαράσσει. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει προχωρήσει σε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα ύψους σχεδόν 15 δις ευρώ, χωρίς επιτελικό σχεδιασμό, με αδιαφάνεια, χωρίς καμία εγγύηση συμμετοχής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας που θα συνέβαλλε στην ασφάλεια εφοδιασμού και στην ενίσχυση της επιχειρησιακής αυτονομίας των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ). Παράλληλα, δεν προχώρησε σε κανένα ουσιαστικό μέτρο στήριξης των στελεχών των ΕΔ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θέτει τους εξής στόχους:
Συγκρότηση Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας
και κατοχύρωση του συμβουλευτικού του ρόλου προς το ΚΥΣΕΑ και τον Πρωθυπουργό, για θέματα μεσο-μακροπρόθεσμης στρατηγικής εθνικής ασφαλείας.
Κοινοβουλευτικός Έλεγχος
Αναβάθμιση του ελεγκτικού ρόλου του Κοινοβουλίου σε σχέση με τις προμήθειες για την Άμυνα.
Βελτιστοποίηση Διαχείρισης
Μείωση της διασποράς του προσωπικού και ανάπτυξη των δυνάμεων με γνώμονα τις επιχειρησιακές ανάγκες, τη μείωση του λειτουργικού κόστους και τη βέλτιστη διαχείριση προσωπικού. Συμμετοχή των ΕΔ στο εξωτερικό, μόνο σε επιχειρήσεις διεθνών οργανισμών στους οποίους είναι μέλος η Ελλάδα.
Αμυντική Βιομηχανία
Παραγωγική ανασυγκρότηση της αμυντικής βιομηχανίας με όραμα και ενίσχυση της Έρευνας/Καινοτομίας, μέσω της δημιουργίας θέσης Υφυπουργού, αρμόδιου για τα θέματα αμυντικής βιομηχανίας και με στόχο να αποτελέσει πυλώνα της εθνικής οικονομίας.
Δημόσια Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)
Διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) και της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ). Αναβάθμιση του ρόλου της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας στο πλαίσιο διεθνών αμυντικών και εξοπλιστικών συμφωνιών, καθώς και της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας.
Αναβάθμιση Οπλικών Συστημάτων
Συμπλήρωση και αναπλήρωση ελλειπόντων φόρτων (πυρομαχικών/όπλων) και επιχειρησιακού εξοπλισμού ατομικής προστασίας. Ενεργοποίηση της εν συνεχεία υποστήριξης (FOS) για όλα τα οπλικά συστήματα και μέσα. Αναβάθμιση υφισταμένων οπλικών συστημάτων και προμήθεια νέων οπλικών συστημάτων με κριτήριο τις εισηγήσεις των επιτελείων και την αναβάθμιση των τεχνολογικών δυνατοτήτων. Ενίσχυση και αξιοποίηση των στρατιωτικών εργοστασίων.
Νέος Νόμος Αμυντικών Προμηθειών
Κατάρτιση νέου νόμου περί αμυντικών προμηθειών σε ενιαίο νομικό πλαίσιο, με πρόβλεψη επείγουσας διαδικασίας (fast-track) και ειδικής ρήτρας για την κατά προτεραιότητα παροχή τεχνικής/εφοδιαστικής υποστήριξης σε περιόδους έντασης και κρίσης καθώς και διαδικασίας προμηθειών στο πλαίσιο του άρθρου 346 της Συνθήκης Λειτουργίας της ΕΕ.
Εκπαίδευση & Επιμόρφωση / Αξιοκρατεία & Διαφάνεια
Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού των ΕΔ με ενίσχυση των υπηρεσιών επιμόρφωσης και εκπαίδευσης και καθιέρωση αξιοκρατικού, διαφανούς και αδιάβλητου πλαισίου για τις προαγωγές, τις μεταθέσεις και τις τοποθετήσεις προσωπικού. Προσλήψεις πολιτικού προσωπικού.
Νέο Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο
Θέσπιση νέου μισθολογίου/βαθμολογίου, επίλυση μισθολογικών ανισοτήτων και διαμόρφωση του προϋπολογισμού έτσι ώστε κλιμακωτά οι ΕΔ να αποκαταστήσουν τις οικονομικές βλάβες που υπέστησαν τα χρόνια της ύφεσης.
Ενίσχυση της λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων
Ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας και ενίσχυση της λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων με στοχευμένες προσλήψεις.
Αναβάθμιση των Στρατιωτικών Σχολών
Αναβάθμιση του πλαισίου των Στρατιωτικών Σχολών και αύξηση των θέσεων για εισακτέους
Θέσπιση νέου νόμου για τη μέριμνα προσωπικού
με τον οποίο θα:
- Επιλύονται χρονίζοντα προβλήματα στελεχών και πολιτικού προσωπικού, αξιοποιούνται εγκαταστάσεις που θα αποδεσμευτούν για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων στέγασης
- Θεσπίζονται κίνητρα για τα στελέχη που υπηρετούν σε προωθημένες επιχειρησιακές θέσεις με στόχο την ανάσχεση του φαινομένου των μαζικών παραιτήσεων που εμφανίζεται τα τελευταία 2 χρόνια ειδικά στο Πολεμικό Ναυτικό
- Λαμβάνονται μέτρα στήριξης οικογενειών που διαβιούν κάτω από ειδικές συνθήκες (μονογονεϊκές, πολύτεκνες, ανίατες ασθένειες, ΑμεΑ)
Αναβάθμιση του θεσμού της στρατιωτικής θητείας
Αναβάθμιση του θεσμού της στρατιωτικής θητείας με σεβασμό στις ανάγκες των νέων στρατεύσιμων, λαμβάνοντας υπόψη τις υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη και διεθνών οργανισμών. Αύξηση της αποζημίωσης των στρατευσίμων. Ο χρόνος στράτευσης να είναι ωφέλιμος τόσο για τους στρατεύσιμους όσο και για τις ΕΔ. Οι στρατεύσιμοι να τοποθετούνται ανάλογα με τις δεξιότητες τους αλλά και κατά τη διάρκεια της θητείας να αποκτούν κάποια χρήσιμη εκπαίδευση για την οποία θα πιστοποιούνται.
Επαναφορά όλων των διατάξεων ενίσχυσης προσωπικού
Επαναφορά όλων των διατάξεων που ενίσχυαν το προσωπικό και κατήργησε η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως επαναφορά των γραφείων νομικής προστασίας στελεχών και τη διάταξη για τα στελέχη των παραγωγικών σχολών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα υγείας κατά τη φοίτηση τους.
.
Τα think tank του ΣΥΡΙΖΑ για την Εθνική Άμυνα και την Αγροτική Πολιτική
Τα πρόσωπα που απαρτίζουν τα think tank του κόμματος για την Εθνική Άμυνα και την Αγροτική Πολιτική ανακοίνωσε ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Το think tank για την Εθνική Άμυνα απαρτίζουν οι Νικόλαος Αργυρός, Κωνσταντίνος Παναγόπουλος, Νικόλαος Ντούρος, Αλεξία Στούπη και Κωνσταντίνος Καραγεώργης.
Ακολουθούν τα βιογραφικά:
Νικόλαος Αργυρός: Σπούδασε Ηλεκτρονικός Μηχανικός στο Α.Ε.Ι Πειραιά με μεταπτυχιακό στο RMIT University of Australia. Διετέλεσε για πάνω από τριάντα πέντε χρόνια διευθυντικό στέλεχος σε κορυφαίες εταιρείες της Αμυντικής Βιομηχανίας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Διαθέτει ευρεία γνώση και εξειδίκευση ειδικού βάρους στον τομέα της αμυντικής τεχνολογίας με υψηλού επιπέδου διοικητικές δεξιότητες. Έχει διακριθεί ως υπεύθυνος της διοίκησης & διαχείρισης μεγάλου αριθμού εξοπλιστικών προγραμμάτων, με υψηλή τεχνολογική προστιθέμενη αξία και δυναμική παρουσία στις διεθνείς αγορές. Έχει συμβάλλει διαχρονικά στην παραγωγική αναβάθμιση της εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας με την επίτευξη αποτελεσματικών συνεργασιών μεταφοράς τεχνογνωσίας με αμυντικές βιομηχανίες του εξωτερικού. Σημαντική επίσης, είναι η συνεισφορά του στην ενίσχυση της Ελληνικής παραγωγικής ταυτότητας για να παράγουμε υψηλής ποιότητας και τεχνολογίας αμυντικά προϊόντα (Designed/Made-in-Greece). Στη συνέχεια, τα τελευταία χρόνια διετέλεσε Senior Technical & Management Advisor στη μεγαλύτερη εταιρεία Αεροδιαστημικής & ‘Αμυνας στην Ινδία, διακεκριμένη εμπειρία που προσθέτει ακόμη μια επιτυχημένη περίοδο στην επαγγελματική του πορεία.
Κωνσταντίνος Παναγόπουλος: Εργάζεται ως Μηχανικός Διοίκησης. Κατέχει μεταπτυχιακό του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Υπηρέτησε στο Γενικό Επιτελείο του Ναυτικού, με εξειδίκευση ειδικού βάρους στον τομέα της ηλεκτρονικής διαχείρισης. Έχει εργαστεί στη βιομηχανία και σε επιχειρήσεις πληροφορικής. Διαθέτει εμπειρία διαχείρισης έργων στον τομέα της προστασίας κρίσιμων υποδομών, της διαχείρισης ρίσκου και προηγμένων τεχνολογιών.
Νικόλαος Ντούρος: Εργάζεται ως Ναυπηγός Μηχανολόγος Μηχανικός με μεταπτυχιακό από το Πανεπιστήμιο του Στράθκλαιντ (Strathclyde) της Γλασκώβης. Εξειδικεύεται στο σχεδιασμό και κατασκευή φρεγατών στο Ηνωμένο Βασίλειο. Συμμετείχε στην έρευνα συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα από εμπορικά πλοία. Είχε εργαστεί στη μελέτη εφικτότητας συστημάτων αξιοποίησης παλιρροιακής ενέργειας. Πρώην ιπτάμενος μηχανικός ελικοπτέρων του Στρατού Ξηράς .
Αλεξία Στούπη: Ολοκληρώνει το Μεταπτυχιακό της στην Εφαρμοσμένη Στρατηγική και Διεθνή Ασφάλεια στο Πανεπιστήμιο του Plymouth. Απόφοιτη της Σχολής Εθνικής ‘Αμυνας με Πτυχίο Επιτελούς στις Αμυντικές και Στρατηγικές Σπουδές. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες & Δημόσια Διοίκηση και αποφοίτησε από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Είναι ανώτατο στέλεχος της Δημόσιας Διοίκησης με εργασιακή εμπειρία στο ΥΠΕΘΑ ενώ εργάστηκε και για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έλαβε μέρος σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα του NATO για την Διεθνή Ασφάλεια και έχει συμμετάσχει σε πληθώρα ομάδων εργασίας με τελευταία του University of Plymouth για την “αντιμετώπιση υβριδικών απειλών στην Ναυτιλία και το Διάστημα”.
Αντιναύαρχος Π.Ν. (ε.α.) Κωνσταντίνος Καραγεώργης: Έχει δραστηριοποιηθεί στους τομείς της ‘Αμυνας και Ασφάλειας, Διεθνών Σχέσεων, Διοίκησης και Διαχείρισης προσωπικού και πόρων, Εκπαίδευσης και Ναυτιλίας. Έχει υπηρετήσει σε διάφορες υπηρεσίες και μονάδες των Ε. Δ. Για πέντε χρόνια έχει διατελέσει κυβερνήτης Πολεμικών Πλοίων και έχει υπηρετήσει ως Ναυτικός Ακόλουθος της Ελλάδας στο Παρίσι, Διοικητής της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών, Διοικητής της Διοίκησης Ναυτικής Εκπαίδευσης και, από το 2015 έως το 2017, ως Αρχηγός Στόλου. Το 2017 τοποθετήθηκε ως Στρατιωτικός Εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ και στην ΕΕ, στις Βρυξέλλες, θέση από την οποία απέκτησε σημαντική εμπειρία επί των διεθνών σχέσεων και των γεωπολιτικών και διακρατικών ισορροπιών των δύο οργανισμών. Μετά την αποστρατεία του εργάστηκε στην εταιρεία κατασκευών αεροπορικού υλικού και ανταλλακτικών AERONAVA U.S. S.A., ως αντιπρόεδρος, υπεύθυνος Ανάπτυξης και Διαχείρισης Πόρων και Προσωπικού της εταιρείας και ως Διευθυντής του Maritime Security College, του Global Maritime Risk Management Group Διάπλους. Είναι κάτοχος των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών: • Master in Public Administration, Harvard Kennedy School of Government, Cambridge Massachusetts (USA) 2004. • Master of Science in Computer Science, Naval Postgraduate School, Monterey CA (USA) 1992. Ομιλεί άριστα την Αγγλική και τη Γαλλική.
.

.
Εξωτερική Πολιτική
Για μία Ενεργητική & Πολυδιάστατη Εξωτερική Πολιτική
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, απέναντι σε αυτό το σύνθετο και αβέβαιο διεθνές περιβάλλον, λειτουργεί χωρίς στρατηγική στη βάση του δόγματος του “δεδομένου συμμάχου” που συχνά αποβαίνει σε βάρος των εθνικών συμφερόντων, έχοντας απεμπολήσει πάγιες αρχές της ελληνικής διπλωματίας καθώς και την ενεργητική πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Η προώθηση αυτού του δόγματος και της λογικής του “προκεχωρημένου φυλακίου της Δύσης”, αντί της λογικής του “πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας”, καθιστούν την Ελλάδα στην καλύτερη περίπτωση παρατηρητή των εξελίξεων και στη χειρότερη μέρος των προβλημάτων και όχι των λύσεων.
Κεντρικός άξονας της εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής του κ. Μητσοτάκη είναι η αναβάθμιση του στρατιωτικού ρόλου της Ελλάδας στην νοτιοανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ και η εμπλοκή της σε στρατιωτικές συγκρούσεις εκτός του πλαισίου διεθνών οργανισμών στους οποίους ανήκει η Ελλάδα.
Την πολιτική αυτή, προώθησε με:
- την αναθεώρηση της ελληνοαμερικανικής αμυντικής συμφωνίαςμε παραχώρηση έξι στρατιωτικών εγκαταστάσεων και το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης επ‘ αόριστον
- την αποστολή βαρέων όπλων στην Ουκρανίακαι αντιαεροπορικών συστημάτων/στελεχών του ΥΠΑΜ στη Σαουδική Αραβία
- την απόφαση για εκπαίδευση Ουκρανών πιλότων στην Ελλάδακαι την συμμετοχή σε επιχείρηση “προθύμων” στην Ερυθρά Θάλασσα
Η IX Εξωτερική Πολιτική της κυβέρνησης|Μητσοτάκη
Μια πολιτική στην οποία ο κ Μητσοτάκης πρωτοστάτησε συστηματικά στο ΝΑΤΟ σε αντίθεση με τις αποστάσεις που κράτησαν πολλά άλλα κράτη μέλη, χωρίς εγγυήσεις για την διπλωματική και αμυντική στήριξη της Ελλάδας και θέτοντας τη χώρα σε ολοένα και μεγαλύτερους κινδύνους σε μια περιοχή επιδεινούμενης έντασης.
Παράλληλα, σε σχέση με τα ελληνοτουρκικά και τα Βαλκάνια, ο κ. Μητσοτάκης κινείται στη βάση μιας ΙΧ εξωτερικής πολιτικής, με γνώμονα τα επικοινωνιακά και μικροκομματικά οφέλη, την πατριδοκαπηλία, καθώς και την διατήρηση των εσωκομματικών ισορροπιών. Επιτίθεται στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προεκλογικά κατηγορώντας τον ότι αποτελεί “εθνική εξαίρεση” και μιλάει μετεκλογικά για αναγκαίες “υποχωρήσεις” στην Τουρκία. Καταγγέλει την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για προσχώρηση στις τουρκικές θέσεις ως προς την τμηματική επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο, για προχωρήσει ο ίδιος σε αυτό το μέτρο ως Πρωθυπουργός ένα χρόνο αργότερα. Συντάσσεται προεκλογικά με τις πιο εθνικιστικές δυνάμεις κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών και μετεκλογικά είναι ο μόνος ευρωπαίος Πρωθυπουργός που ζητάει ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ το πολύ σε δέκα χρόνια. Κάνει προεκλογικές φιέστες στηρίζοντας τον Αλβανό Πρωθυπουργό στις δημοτικές εκλογές και στη συνέχεια επενδύει στην εικόνα του “σκληρού” απέναντι στην Αλβανία στην υπόθεση Μπελέρη.
Η έλλειψη εθνικής στρατηγικής Μητσοτάκη είναι ξεκάθαρη και σε σχέση με τη Λιβύη όπου η Ελλάδα παρακολουθεί παθητικά κλιμακούμενες προκλήσεις (υπογραφή παράνομου τουρκολιβυκού, υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με Τουρκία για υδρογονάνθρακες, κατάθεση στον ΟΗΕ γραμμών βάσης που κλείνουν τον κόλπο της Σύρτης, παραβιάζοντας κατάφωρα το δίκαιο της θάλασσας), αλλά η Ελλάδα παραμένει εκτός οποιασδήποτε διεθνούς πρωτοβουλίας για το λιβυκό. Ειδικά δε οι αρνητικές εξελίξεις στη Λιβύη επιβεβαιώνουν την ανάγκη, που έχει θέσει εδώ και καιρό ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ, για συγκροτημένη στρατηγική για σταδιακή επέκταση σε κάθε τμήμα της Ανατολικής Μεσογείου των χωρικών υδάτων της Ελλάδας σε 12 ν.μ. και οριοθέτηση ΑΟΖ/υφαλοκρηπίδας με όλες τις όμορες χώρες στην εν λόγω περιοχή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, σύγχρονη, αριστερή δύναμη πατριωτισμού και διεθνισμού, με αίσθηση ευθύνης απέναντι στους πολίτες, δεν πρόκειται να κάνει βήμα πίσω στην προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων.
Υποστηρίζει μια ενεργητική και πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική που ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας ως πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας και περιφερειακό αναπτυξιακό/ ενεργειακό κόμβο. Γέφυρα μεταξύ της Ευρώπης και χωρών του “Παγκόσμιου Νότου”.
Ενεργητική & πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική.
που ενισχύει τον ρόλο της Ελλάδας.
Προτεραιότητες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ στην Εξωτερική Πολιτική
1η
προτεραιότητα
Η Ελλάδα πρωταγωνιστής της πολυμερούς διπλωματίας
Η προάσπιση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας και η ειρηνική επίλυση διαφορών με τους γείτονές της, στη βάση του διεθνούς δικαίου και της πολυμερούς διπλωματίας. Λειτουργώντας ως χώρα ήπιας ισχύος και γέφυρα στην ευρύτερη περιοχή της, αλλά και πολύ πέρα από αυτήν.
2η
προτεραιότητα
Ελληνοτουρκικός διάλογος στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου με σαφείς κόκκινες γραμμές
Η προώθηση του ελληνοτουρκικού διαλόγου στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου, με σαφείς κόκκινες γραμμές, προκειμένου, μακριά από τις πατριδοκάπηλες λογικές του κ. Μητσοτάκη, της περιόδου 2019 – 2023, όταν εργαλειοποιούσε τις ελληνοτουρκικές θέσες για μικροκομματικά οφέλη, αυτός ο διάλογος να υπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας και την ειρήνη στην περιοχή. Κάτι που προϋποθέτει σαφή, συνεκτική στρατηγική, που δεν διαθέτει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Ειδικότερα, όπως επανέλαβε με σαφήνεια ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ σχολιάζοντας τη συνάντηση εργασίας των κκ Μητσοτάκη – Ερντογάν στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου 23, αυτές οι κόκκινες γραμμές αφορούν:
- Τη μη αποστρατιωτικοποίηση των νησιών,την κυριαρχία της χώρας και τον αποκλεισμό οποιασδήποτε συζήτησης επί συνεκμετάλλευσης ή απεμπόλησης του δικαιώματος επέκτασης των χωρικών υδάτων μέχρι τα 12 ναυτικά μίλια.
- Τη σαφή προοπτική της προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγηςαποκλειστικά και μόνο για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ.
- Τον σαφή καθορισμό των όρωνυπό τους οποίους θα προχωρήσουν οι διερευνητικές συνομιλίες.
- Την αξιοποίηση των συμμαχιών μαςώστε η Τουρκία να μην εργαλειοποιήσει την ύφεση στις σχέσεις μας προς όφελός της και να δεσμευτεί μακροπρόθεσμα στον ελληνοτουρκικό και ευρωτουρκικό διάλογο.
Σε ευρωτουρκικό επίπεδο πρέπει να υπάρξει άμεση διασύνδεση της αναθεώρησης της Τελωνειακής Ένωσης ΕΕ-Τουρκίας με την κατάθεση συνυποσχετικού Ελλάδας-Τουρκίας στη Χάγη για την οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ με σεβασμό στο διεθνές δίκαιο. Και με διεκδίκηση επιβολής ευρωπαϊκών κυρώσεων στην Τουρκία εάν επιλέξει τον δρόμο των προκλήσεων. Σε δε επίπεδο κοινωνίας των πολιτών υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες διαλόγου και συνεργασίας, στο πλαίσιο και της “διπλωματίας των πόλεων”.
3η
προτεραιότητα
Επανεκκίνηση συνομιλιών για το Κυπριακό στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ
Στο Κυπριακό, που συχνά “ξεχνά” ο κ. Μητσοτάκης – ήταν ο πρώτος Έλληνας Πρωθυπουργός που δεν έκανε σχετική αναφορά στην ομιλία του στη ΓΣ του ΟΗΕ τον Σεπτέμβριο του 2020 – είναι απαραίτητη η επανεκκίνηση των συνομιλιών για δίκαιη και βιώσιμη λύση, από εκεί που διεκόπησαν στο Κρανς Μοντανά, στη βάση των Αποφάσεων του ΟΗΕ, προς όφελος του συνόλου του κυπριακού λαού, Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Λύση διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, με πολιτική ισότητα, με μία ιθαγένεια, μία κυριαρχία και μία διεθνή προσωπικότητα, χωρίς εγγυήσεις και κατοχικά στρατεύματα. Καθώς και η περαιτέρω ενίσχυση του συντονισμού και της συνεργασίας Ελλάδας-Κυπριακής Δημοκρατίας, στο πλαίσιο μιας νέας ρεαλιστικής και οραματικής στρατηγικής για την Ανατολική Μεσόγειο και τις ευρωτουρκικές σχέσεις.
4η
προτεραιότητα
Διμερείς & Πολυμερείς Διεθνείς Σχέσεις
Ανάπτυξη αμοιβαία επωφελών στρατηγικών σχέσεων, σε διμερές και πολυμερές επίπεδο, με τους στρατηγικούς εταίρους της χώρας (ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία και Ιταλία), με στόχο τη στήριξη στην κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και την άσκηση πίεσης προς την Τουρκία για διάλογο στη βάση του διεθνούς δικαίου. Ανάπτυξη της συνεργασίας με τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου, της Μέσης Ανατολής και των Βαλκανίων, μέσα από διαβαλκανικές πρωτοβουλίες, και δομές περιφερειακής ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και με τις χώρες του “Παγκόσμιου Νότου”, Κίνα, Ινδία, κα, ιδίως στο επίπεδο των οικονομικών και πολιτιστικών σχέσεων.
5η
προτεραιότητα
Στήριξη του ελληνισμού της Διασποράς
Έμπρακτη στήριξη του ελληνισμού της Διασποράς με επίλυση χρόνιων προβλημάτων και εκκρεμοτήτων. Υποστήριξη της ουσιαστικής διδασκαλίας ελληνικής γλώσσας σε σχολεία εξωτερικού, προώθηση του δίγλωσσου ψηφιακού ελληνικού σχολείου, τη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου κινήτρων επαναπατρισμού ανθρώπινου δυναμικού, την αναβάθμιση και περαιτέρω ψηφιοποίηση των προξενικών υπηρεσιών και ανάπτυξη δικτύων πολιτιστικής και επιστημονικής συνεργασίας. Με αξιοποίηση της μεγάλης δυναμικής του σε ό,τι αφορά στη διεθνοποίηση των ελληνικών διεκδικήσεων και την προώθηση των στρατηγικών συμφερόντων της χώρας.
6η
προτεραιότητα
Στήριξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου & του Θρησκευτικού Πλουραλισμού
Ενεργητική στήριξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου και των Πρεσβυγενών Πατριαρχείων και υποστήριξη του θρησκευτικού πλουραλισμού και της ανεκτικότητας στην ευρύτερη περιοχή.
7η
προτεραιότητα
Διεκδίκηση Γερμανικών Αποζημιώσεων
Διεκδίκηση των Γερμανικών Οφειλών με σχέδιο εθνικής στρατηγικής στη βάση της Έκθεσης-Πόρισμα της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής του Απριλίου του 2019.
8η
προτεραιότητα
Πολιτισμική, Περιβαλλοντική & Ανθρωπιστική Διπλωματία
Προώθηση της πολιτιστικής και της περιβαλλοντικής διπλωματίας, ανασυγκρότηση του πυλώνα ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής διπλωματίας και αξιοποίηση του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού.
.
.